Mijn ‘sponsor’ stuurde mij van de week een proefzakje ‘Whey perfection’ in de smaak Pistache. WHEY PERFECTION? Ja, ik moest het ook even googelen. Op de achterkant noemen ze het een ‘wei-eiwit mix’.  Op Google vond ik het volgende:

“Whey, ook wel wei genoemd, ontstaat bij het maken van kaas. Het mengsel ontstaat wanneer melk door een filter wordt geperst. Eigenlijk is whey dus een restproduct van de  kaasproductie. Dit wordt later gedroogd zodat je gedroogd eiwitpoeder overhoudt.” (bron: fit.nl)

Killerbody
Als sporter weet ik dat eiwitten belangrijk voor mij zijn, maar kan ik eiwitten niet gewoon in de vorm van avocado, kwark, pindakaas en noten innemen?  Zo’n zakje associeer ik met opgepompte lichamen in sportscholen, niet met mijn killerbody (waar Fajah Lourens alleen maar van kan dromen 😉 ). Bovendien: ik lúst helemaal geen pistache.

Hoeveel krijg ik binnen?
Door dit zakje (trouwens opgestuurd door mijn ‘sponsor’ die tevens de leverancier is van mijn favoriete sportgelletje en die ik voorlopige nog gewoon zelf betaal voor het meezenden van dit soort reclame-uitingen) ben ik wel even gaan nadenken over hoe het gesteld is met mijn eiwitinname. Krijg ik als (duur)sporter en als vegetariër wel genoeg eiwitten binnen? (Met andere woorden: zijn die kilopotten pindakaas die er iedere maand doorheen gaan voldoende?)

Mijn dagelijkse dis
Eiwitten zijn blessurepreventie. Ze zorgen voor herstel en groei van mijn spieren.  Die wil ik wel innemen dus. Maar hoeveel? Daar informeert het voedingscentrum mij gelukkig over. Ik moet dan nog wel zelf uitrekenen hoeveel gram eiwit mijn dagelijkse dis bevat. Voorlopig hou ik het maar bij mijn chocomelshake na afloop van mijn (duur)loopjes. Een mix van eiwitten en koolhydraten en nog lekker ook! 🙂

Hebben?
Anyways…voor de liefhebber van wei-ei en pistache doe ik  het zakje graag even op de post. Stuur een e-mail naar allerdings.nl@gmail.com met je adresgegevens en je ontvangt het zakje wei-eimix met pistachesmaak binnenkort op je deurmat, geheel vrijblijvend.